9 Ocak 2008 Çarşamba

Dağıtım kurye şirketleri ile ilgili Kısa Kısa Soru Cevap

Dağıtım kurye şirketleri herhangi bir kanuna tabi midir?

19.07.2003 tarih ve 25173 sayılı Resmi Gazete yayınlanarak yürürlüğe giren 4925 sayılı karayolu taşıma kanunu gereği 30.06.2006 tarihinden itibaren dağıtım sektöründe faaliyet gösterecek olan firmaların P1 veya P2 yetki belgeleri almak gibi zorunlulukları vardır. Bu yetki belgelerine sahip olmadan dağıtım faaliyetinde bulunan firmalara kanunun 26.maddesinin ilk fıkrası gereği 5.000 YTL Para cezası uygulanmaktadır.

Hangi dağıtım kurye şirketleri ile çalışılmalı?

Yetki belgesi
Sigortalı çalışanları
Ve güvenilir referansları olan dağıtım kurye şirketleri tercih edilmeli ve yine dağıtım şirketleri tarafından verilen referanslar mutlaka aranarak teyit edilmelidir.
Gönderileriniz zamanında ulaştırılmadı veya hiç ulaştırılmadı ise hakkınızı nasıl arayacaksınız?

Yetki belgesi olan dağıtım kurye şirketleri nden dağıtım hizmeti aldıysanız ulaştırma bakanlığı çatısı altında bulunan Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü (www.kugm.gov.tr) bu konularda uğradığınız zararın tazmini konusunda yasal destek sağlamaktadırlar fakat tercihiniz yetki belgesi olmayan bir dağıtım kurye şirketleri yönünde ise maalesef sorununuzu bireysel olarak çözmek durumundasınız.

Dağıtım Kurye şirketleri arasındaki fark nedir?

Kurye şirketleri gün içerisinde acil teslimatlarda hizmet vermektedirler, dağıtım şirketleri ise daha çok dergi dağıtımı, fatura dağıtımı,hesap extresi dağıtımı gibi toplu dağıtım konularında hizmet üretmektedirler

Dağıtım kurye şirketleri hangi konularda hizmet üretir?

Dağıtım kurye şirketleri nden, asıl faaliyet amaçları olan dağıtım hizmeti alabileceğiniz gibi aynı zamanda dağıtım öncesi ek hizmetler dediğimiz etiket basımı,etiketleme,harmanlama ve gönderilerin ambalaj içerisine konulması gibi hizmetlerde alınabilmektedir.

Dağıtım seçenekleri nelerdir?

İmzalı raporlu dağıtım

İmzalı dağıtım adrese tek ziyaret
İmzalı dağıtım adrese çift ziyaret
Kanıtlı raporlu dağıtım
Adressiz dağıtım

Hangi gönderi nasıl dağıtılmalı?
Gönderilerin önem ve önceliğine göre dağıtım tercihi yapılmalıdır, örneğin fatura dağıtımı yapılacaksa mutlaka imzalı raporlu ve adrese çift ziyaret seçeneği tercih edilmelidir, tanıtım amaçlı katalog çalışması yapılacak ise imzalı raporlu adrese tek ziyaret seçeneği daha doğru olmaktadır, belirli bölgede açılan satış mağazası vs..gibi bir işletmenin tanıtımı yapılacak ise adressiz dağıtım seçeneği daha uygun olmaktadır.

Dağıtım sonrasında raporlamalar neden incelenmeli?

Gönderilerin ulaştığını teyit etmek amacıyla mutlaka sondaj usulü kontroller yapılmalıdır, % 2 lik bir kontrol yeterli olabilmektedir, 1000 adetlik dağıtım hizmeti alındıysa en az 20 adet gönderi aranmalıdır.Adressiz dağıtımlarda kontroller yapılacaksa mutlaka aynı gün veya en geç bir sonraki gün yapılmalıdır.

Raporlar ne tür bilgiler içermelidir?

Dağıtım sonrasında tarafınıza ulaştırılan raporlarda teslimat detayları, iadeler ve haber formları ile ilgili bilgiler bulunmalıdır ve hatta kullanılan dağıtım takip otomasyonu gereği, iade, haber formu ve teslimatlar grup halinde Excel formatında raporlanabilmektedir.

Dağıtım hizmeti aldıysanız raporlar size ne zaman ulaştırılmalıdır?

Hizmet aldığınız Dağıtım kurye şirketi olağan üstü bir durum veya yoğunluk yaşamıyorsa dağıtım süresinin bitiminde raporlar sistemlerde otomatik olarak hazır hale gelmektedir. yani 7 iş günü olarak anlaşılan dağıtım süresinde 9.gün raporlarınız dağıtım şirketinden e-mail yöntemi ile ulaştırılmalıdır.

Hiç yorum yok: